Bindweefselmassage

Wat is bindweefsel

Een groot deel van ons lichaam bestaat uit bindweefsel. Bindweefsel is terug te vinden in alle weefsels en organen van ons lichaam. Het zit in de huid, spieren, zenuwen, organen, bloedvaten, enz. Bindweefsel heeft een belangrijke steunfunctie. Het geeft ons lichaam vorm en stevigheid.

Wat is BindweefselMassage

BindweefselMassage is segmentale therapie. Op elk niveau van het ruggenmerg treden zenuwen uit. Deze zenuwen sturen alle structuren van ons lichaam aan. De structuren die door één ruggenmergzenuw worden aangestuurd noemen we een segment. Een segment bestaat uit de volgende structuren: organen, spieren, gewrichten, botten, huid, bindweefsel, kapsels en banden. Structuren binnen hetzelfde segment beïnvloeden elkaar en staan in verbinding. Pijn in je been kan veroorzaakt worden door problemen in de onderrug.

Door BindweefselMassage worden zenuwuiteinden in de huid en het onderhuids bindweefsel geactiveerd. Deze prikkels hebben invloed op het hele segment. Door massage van de onderrug kun je een blokkade in het been opheffen.

Door BindweefselMassage kunnen tal van klachten behandeld worden. Denk aan hoofdpijn, pijn aan armen en benen, spijsverteringsklachten, vermoeidheid, duizeligheid, een doof gevoel in ledematen en een onrustig litteken.

Bij een BindweefselMassage ga ik aan de hand van uw klachten of vragen op zoek naar bindweefselzones. Bindweefselzones zijn blokkades in de huid en het onderhuids bindweefsel. Met verschillende massagetechnieken zoals knedingen en diepe technieken ga ik aan de slag. De massage kan gevoelig zijn, maar niet pijnlijk. Na een aantal behandelingen kunnen uw klachten verminderen of verdwijnen. Bij chronische klachten waar u langer dan 3 maanden last van heeft, zijn meerdere behandelingen nodig.

Bel mij: 06 - 24 76 72 72

Massagepraktijk Quies